در آستانه 14 مرداد؛

تاسي مديران چهارمحال و بختياري به رييس‌جمهور/ شيريني خدمت در ميدان عمل

کد خبر: 191911 تاریخ انتشار: 1402/05/04
نمایش: 7184
اخبار
مسئولان چهارمحال و بختياري از جمله استاندار و معاونين و مديران ستادي استانداري هر هفته به نقاط مختلف استان سفر کرده و علاوه‌بر ديدار چهره به چهره با مردم بر طرح هاي عمراني اين مناطق به صورت ميداني نظارت کرده و مسائل و نيازمندي هاي شهرستانها را از نزديک رصد و در تصميم‌گيري ها اعمال مي‌کنند. اين سنت حسنه‌اي است که مديران استان به تاسي از آيت‌الله رييسي الگوي خود قرار داده‌اند.
به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، از مهم‌ترين دستاورد‌هاي دولت سيزدهم، موضوع سفر‌هاي استاني است. اگر چه دولت‌هاي پيشين هم سفر‌هاي استاني را کمابيش در دستور کار داشته‌اند، اما جنس سفر‌هاي دولت سيزدهم از حيث شکل، محتوا، اهداف، برنامه‌ريزي، سرعت، دقت و ارتباط مستقيم با مردم با سفر‌هاي استاني پيشين تفاوت معناداري دارد.

ديدار چهره به چهره و مستقيم شخص رئيس‌جمهور و ساير دولتمردان با مردم، حضور در بين آنها، شنيدن مسائلي که مديران محلي و پايين‌دست نسبت به آن منطقه و محل بيان مي‌کنند و مشاهده و بررسي مسائل و مشکلات کشور از زاويه نگاه مردم، به مديران عالي کشور و شخص رئيس‌جمهور کمک مي‌کند که بتوانند مسائل را درست درک کرده و راه‌حل‌هاي درست هم براي آن در نظر بگيرند. اين روند سبب شده که فرايند‌هاي حاکم بر سيستم اداري و سازماني تأثير جدي خود را بر حل مسائل کشور بگذارد و سنت حسنه‌اي در کشور شکل داده تا مديران محلي و استاني نيز به صورت مستمر به نقاط مختلف استان خود سفر کرده و شيوه زمامداري آيت‌الله رييسي را در مقياس کوچکتر و به فراخور منطقه خود پياده کنند.

در استان چهارمحال و بختياري نيز غلامعلي حيدري از همان ابتداي انتصاب، سفرهاي شهرستاني را در دستور کار خود قرار داد و پس از آن طي هفته‌هاي اخير معاونان خود را مامور کرده تا هر هفته به همراه مديران ستادي استانداري و مديران دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط به شهرستانهاي 11 گانه اين استان سفر کنند و از نزديک نه تنها بر روند پيشرفت طرح‌ها و برنامه‌هاي دولت در اين مناطق نظارت ميداني داشته باشند بلکه با مردم اين مناطق به ويژه مناطق محروم و کمتربرخوردار ديدار چهره به چهره داشته باشند و شنواي مطالبات و دغدغه‌هاي آنها باشند.

معاونان استاندار در اين سفرهاي شهرستاني شوراي اداري تشکيل داده و از مديران محلي گزارش عملکرد مي‌گيرند و از نزديک بر روند پيشبرد امور استان نظارت مي‌کنند.

فراموش نمي‌کنيم که آيت‌الله رئيسي پس از آنکه در ۱٤ مرداد پس از مراسم تحليف و اداي سوگند، درحالي که هنوز کابينه‌اش را به مجلس معرفي نکرده بود گفت: «مردم مي‌خواهند که با رفع تنگنا‌ها و معيشت؛ سفره آن‌ها را بهبود ببخشيم و نشاط ملي و شور اجتماعي را در جامعه بگسترانيم. دولت برخاسته از اراده ملت، براي تأمين منافع مردم و اجراي عدالت، خواهد ايستاد و در اين مسير، خستگي ناپذير، به پيش خواهد رفت»؛ و اينکه کارنامه 2 ساله ايشان مهر تأييدي بر اخلاص و صدق گفتار او است. رئيس‌جمهور نشان داد که اجراي عدالت نيازمند حضور ميداني است و در همين راستا هم سال اول دولت خود را به سفر‌هاي استاني اختصاص داد و اين سنت حسنه با دور دوم سفرها تداوم يافته است.
اين رويه الگو و مدل خوبي براي مديران محلي و استاني است تا با حضور بيشتر در مناطق مختلف استانها اجراي امور را از نزديک بررسي کنند و چنانچه کاستي و نارسايي در خصوص خدمات‌رساني به مردم وجود داشته باشد بدرستي شناسايي و درصدد جبران آن برآيند.

اکنون که در آستانه 14 مرداد سالروز تحليف رييس جمهور و در دست گرفتن امور اجرايي کشور از سوي آيت‌الله رييسي هستيم اگر بخواهيم يکي از مهمترين دستاوردهاي دولت را عنوان کنيم همين سفرهاي استاني و مديريتي ميداني دولتمردان است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/06/09