همزمان با چهارمين روز دهه فجر

۱۵ طرح زيربنايي و خدماتي در شهرستان سامان بهره‌برداري شد

کد خبر: 73399 تاریخ انتشار: 1398/11/15
نمایش: 1670
اخبار
همزمان با چهارمين روز از دهه فجر انقلاب اسلامي ۱۵ طرح در قالب ۶ کاربري و با سرمايه‌گذاري اعتباري افزون بر ۱۰۳ ميليارد و ۷۴۶ ميليون ريال با حضور معاون توسعه مديريت و منابع استانداري چهارمحال و بختياري در شهرستان سامان به بهره‌برداري رسيد.
فرماندار شهرستان سامان روز سه‌شنبه در آيين بهره‌برداري متمرکز طرح‌هاي اين شهرستان اظهار داشت: اين طرح‌ها براي ۹۴ نفر اشتغالزايي مستقيم کرده است.

کمال اکبريان در ادامه با اشاره به ظرفيت‌هاي اين شهرستان در حوزه‌هاي مختلف، تصريح کرد: وجود ۶۴ کيلومتر از حاشيه زاينده‌رود در اين شهرستان قرار دارد و قابليت‌هاي منحصربه فرد و بي‌نظيري در حوزه گردشگري در اين شهرستان ايجاد کرده است.

وي افزود: وجود ۱۸ هزار هکتار سطح باغات سبب شده تا اين شهرستان به قطب بادام، گردو و ميوه‌هاي باغي در کشور تبديل شود و اين موضوع در رونق اقتصاد مقاومتي در استان نقش بسزايي دارد.

فرماندار شهرستان سامان تصريح کرد: اين شهرستان در حوزه اقتصاد مقاومتي با کمترين ميزان برداشت آب، بيشترين ارزآوري را حوزه کشاورزي دارد.

اکبريان، با اشاره به تهيه مطالعات نخستين شهرک تخصصي بادام در اين شهرستان، افزود: به اذعان تاجران هندي بهترين بادام کشور در اين استان توليد مي شود اما هنوز برندسازي نشده و در آمريکا و اروپا بادام سامان با برند کشور افغانستان شناخته مي‌شود از همين رو راه‌اندازي شهرک تخصصي بادام در اين شهرستان يک ضرورت است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/06/09